THE NICK OF TIME von Rosmarie Waldrop

CHF 24.90 inkl. MwSt.
ISBN: 978-0-8112-3053-7
Einband: Kartonierter Einband (Kt)
Verfügbarkeit: Noch nicht erschienen. Termin unbekannt
+ -

"If memory serves, it was five years ago that yours began to refuse," Rosmarie Waldrop writes to her husband in The Nick of Time. "Does it feel like crossing from an open field into the woods, the sunlight suddenly switched off? Or like a roof without edge or frame, pushed sideways in time?" Ten years in the making, Waldrop's phenomenally beautiful new collection explores the felt nature of existence as well as gravity and velocity, the second hemisphere of time, mortality and aging, language and immigration, a Chinese primer, the artist Hannah Höch, and dwarf stars. Of one sequence, "White Is a Color," first published as a chapbook, the Irish poet Billy Mills wrote, "In what must be less than 1000 words, Waldrop says more about the human condition and how we explore it through words than most of us would manage in a thousand pages." Love blooms in the cut, in the gap, in the nick between memory and thought, sentence and experience. Like the late work of Cézanne, Waldrop's art has found a new way of seeing and thinking that "vibrates on multiple registers through endless, restless exploration" (citation for the Los Angeles Times Book Prize).

"If memory serves, it was five years ago that yours began to refuse," Rosmarie Waldrop writes to her husband in The Nick of Time. "Does it feel like crossing from an open field into the woods, the sunlight suddenly switched off? Or like a roof without edge or frame, pushed sideways in time?" Ten years in the making, Waldrop's phenomenally beautiful new collection explores the felt nature of existence as well as gravity and velocity, the second hemisphere of time, mortality and aging, language and immigration, a Chinese primer, the artist Hannah Höch, and dwarf stars. Of one sequence, "White Is a Color," first published as a chapbook, the Irish poet Billy Mills wrote, "In what must be less than 1000 words, Waldrop says more about the human condition and how we explore it through words than most of us would manage in a thousand pages." Love blooms in the cut, in the gap, in the nick between memory and thought, sentence and experience. Like the late work of Cézanne, Waldrop's art has found a new way of seeing and thinking that "vibrates on multiple registers through endless, restless exploration" (citation for the Los Angeles Times Book Prize).

AutorWaldrop, Rosmarie
EinbandKartonierter Einband (Kt)
Erscheinungsjahr2024
Seitenangabe160 S.
LieferstatusNoch nicht erschienen. Termin unbekannt
AusgabekennzeichenEnglisch
MasseH21.8 cm x B14.2 cm x D1.3 cm 200 g
VerlagNew Directions Publishing Corporation

Über den Autor Rosmarie Waldrop

Rosmarie Waldrop, 1935 in Kitzingen am Main als Rosmarie Sebald geboren, studierte Literatur- und Musikwissenschaften in Würzburg und Freiburg, bevor sie in den späten Fünfzigerjahren in die USA emigrierte. In den Sechzigern gründete sie mit ihrem Ehemann Keith die Burning Deck Press, einen der maßgeblichen Verlage für Lyrik. Seit 1968 lebt Rosmarie Waldrop in Providence, Rhode Island, und hat an verschiedenen Universitäten gelehrt. Ihr vielfach ausgezeichnetes Werk umfasst unter anderem 20 Bände Lyrik, 4 Essaysammlungen sowie zahlreiche Übersetzungen, etwa von Werken Friedericke Mayröckers, Elke Erbs, Paul Celans oder Edmond Jabès?. Ann Cotten wurde 1982 in Iowa geboren und wuchs in Wien auf. Ihre literarische Arbeit wurde vielfach ausgezeichnet, zuletzt mit dem Hugo-Ball-Preis 2017 und dem Gert-Jonke-Preis 2021. Sie lebt in Wien und Berlin. Ben Lerner wurde 1979 in Topeka, Kansas, geboren. Als Schüler war er US-Meister im Debattieren. Lerner ist der Autor von zwei international gefeierten Romanen - Abschied von Atocha und 22:04 -, drei Gedichtbänden, dem Essay Warum hassen wir die Lyrik sowie verschiedenen kollaborativen Arbeiten, u. a. zusammen mit Thomas Demand und Alexander Kluge. Lerner hat zahlreiche Preise und Auszeichnungen erhalten, u. a. das Guggenheim Fellowship und das MacArthur Fellowship. Er ist Professor für Literatur am Brooklyn College und lebt mit seiner Frau und den beiden kleinen Töchtern in New York City.

Weitere Titel von Rosmarie Waldrop