The Rhizome of Blackness is a critical ethnographic documentation of the process of how continental African youth are becoming Black in North America. They enter a «social imaginary» where they find themselves already falling under the umbrella of Blackness. For young Africans, Hip-Hop culture, language, and identity emerge as significant sites of identification; desire; and cultural, linguistic, and identity investment. No longer is «plain Canadian English» a site of investment, but instead, Black English as a second language (BESL) and «Hip-Hop all da way baby!» (as one student put it). The result of this dialectic space between language learning and identity investment is a complex, multilayered, and «rhizomatic third space,» where Canada meets and rubs shoulders with Africa in downtown Toronto, Vancouver, or Montreal in such a way that it produces its own «ticklish subject» and pedagogy of imaginary and integrative anti-racism.
Band 1
Fester Einband | 2011
Band 110
Kartonierter Einband (Kt) | 2019
Band 110
Fester Einband | 2019
Band 113
Fester Einband | 2019
Band 115
Kartonierter Einband (Kt) | 2020
Band 116
Fester Einband | 2023
Band 116
Kartonierter Einband (Kt) | 2023
Band 13
Kartonierter Einband (Kt) | 2012
Band 14
Fester Einband | 2011
Band 14
Kartonierter Einband (Kt) | 2011
Band 15
Kartonierter Einband (Kt) | 2017
Band 15
Fester Einband | 2017
Band 16
Kartonierter Einband (Kt) | 2011
Band 22
Kartonierter Einband (Kt) | 2012
Band 24
Fester Einband | 2011
Band 25
Fester Einband | 2012
Band 25
Kartonierter Einband (Kt) | 2012
Band 26
Fester Einband | 2011
Band 27
Fester Einband | 2013
Band 28
Fester Einband | 2013
Band 28
Kartonierter Einband (Kt) | 2013
Band 32
Fester Einband | 2013
Band 32
Kartonierter Einband (Kt) | 2013
Band 36
Fester Einband | 2013
Band 38
Fester Einband | 2012
Band 38
Kartonierter Einband (Kt) | 2012
Band 4
Fester Einband | 2011
Band 41
Kartonierter Einband (Kt) | 2012
Band 41
Fester Einband | 2013
Band 46
Fester Einband | 2014
Band 46
Kartonierter Einband (Kt) | 2014
Band 47
Fester Einband | 2015
Band 47
Kartonierter Einband (Kt) | 2015
Band 54
Fester Einband | 2013
Band 55
Kartonierter Einband (Kt) | 2014
Band 55
Fester Einband | 2014
Band 56
Fester Einband | 2014
Band 56
Kartonierter Einband (Kt) | 2014
Band 58
Kartonierter Einband (Kt) | 2015
Band 58
Fester Einband | 2015
Band 6
Fester Einband | 2011
Band 60
Kartonierter Einband (Kt) | 2016
Band 60
Fester Einband | 2016
Band 64
Fester Einband | 2014
Band 64
Kartonierter Einband (Kt) | 2014
Band 67
Kartonierter Einband (Kt) | 2015
Band 67
Fester Einband | 2015
Band 68
Fester Einband | 2014
Band 68
Kartonierter Einband (Kt) | 2014
Band 70
Fester Einband | 2015
Band 70
Kartonierter Einband (Kt) | 2015
Band 71
Fester Einband | 2015
Band 74
Kartonierter Einband (Kt) | 2015
Band 8
Kartonierter Einband (Kt) | 2012
Band 88
Fester Einband | 2017
Band 88
Kartonierter Einband (Kt) | 2017
Band 94
Kartonierter Einband (Kt) | 2017
Band 94
Fester Einband | 2017
Band 97
Kartonierter Einband (Kt) | 2017
Über den Autor Awad Ibrahim
Awad Ibrahim is a Professor in the Faculty of Education at the University of Ottawa. He is a curriculum theorist with special interests in cultural studies; Hip-Hop; youth and Black popular culture; social foundations (i.e., philosophy, history and sociology of education); social justice and community service learning; diasporic and continental African identities; ethnography; and applied linguistics. He has researched and published widely in these areas. Among his books are Global Linguistic Flows: Hip-Hop Cultures, Youth Identities and the Politics of Language (2009; with Samy Alim and Alastair Pennycook); Critical Youth Studies: A Reader (Peter Lang, 2014; with Shirley Steinberg); Provoking Curriculum Studies: Strong Poetry and the Arts of the Possible (forthcoming; with Nicholas Ng-A-Fook and Giuliano Reis); and The Education of African Canadian Children: Critical Analyses (forthcoming; with Ali Abdi).