1. 1 Summary This thesis intends to answer three questions: First, what is a lead market; second, what constitutes a lead market, and third, how companies can harness lead markets to generate global innovations. Considering the international, cross-border diffu sion of innovations one can observe that a particular technological design such as the facsimile machine, the personal computer or the mobile cellular telephone is often adopted by one country or region much earlier than by other countries which subsequently follow this country, which I will call the lead market. A lead market is defined as a country that adopts an innovation that is subsequently adopted worldwide. When different designs of an innovation compete internationally, the design preferred in the lead market becomes the global dominant design. The study suggests a theoretical explanation for the phenomena of lead markets and collects empirical evidence from a detailed case study of the cellular mobile tele of an innovation design adopted first phone industry. The international diffusion by the lead market, i. e. subsequent adoption of an innovation design preferred in the lead market by other countries, can be put down to the special market context in the lead market. The market context includes demand preferences, the environ mental condition and the degree of competition. Multinational firms are often confronted not only with varying market acceptance of new products and processes from country to country, but with national prefer ences for particular specifications of an innovation, i. e.
Band 1
Kartonierter Einband (Kt) | 1998
Band 10
Kartonierter Einband (Kt) | 2000
Band 11
Kartonierter Einband (Kt) | 2000
Band 12
Kartonierter Einband (Kt) | 2000
Band 13
Kartonierter Einband (Kt) | 2001
Band 14
Kartonierter Einband (Kt) | 2001
Band 16
Kartonierter Einband (Kt) | 2002
Band 17
Kartonierter Einband (Kt) | 2002
Band 18
Kartonierter Einband (Kt) | 2002
Band 19
Kartonierter Einband (Kt) | 2003
Band 2
Kartonierter Einband (Kt) | 1998
Band 20
Kartonierter Einband (Kt) | 2003
Band 21
Kartonierter Einband (Kt) | 2003
Band 22
Kartonierter Einband (Kt) | 2003
Band 23
Kartonierter Einband (Kt) | 2003
Band 24
Kartonierter Einband (Kt) | 2004
Band 26
Kartonierter Einband (Kt) | 2004
Band 3
Kartonierter Einband (Kt) | 1999
Band 31
Kartonierter Einband (Kt) | 2005
Band 34
Kartonierter Einband (Kt) | 2006
Band 35
Kartonierter Einband (Kt) | 2006
Band 36
Kartonierter Einband (Kt) | 2007
Band 37
Kartonierter Einband (Kt) | 2007
Band 38
Kartonierter Einband (Kt) | 2008
Band 4
Kartonierter Einband (Kt) | 1999
Band 40
Kartonierter Einband (Kt) | 2008
Band 41
Kartonierter Einband (Kt) | 2008
Band 42
Kartonierter Einband (Kt) | 2009
Band 43
Kartonierter Einband (Kt) | 2011
Band 44
Fester Einband | 2012
Band 44
Kartonierter Einband (Kt) | 2014
Band 45
Fester Einband | 2012
Band 45
Kartonierter Einband (Kt) | 2014
Band 46
Kartonierter Einband (Kt) | 2014
Band 46
Fester Einband | 2012
Band 47
Kartonierter Einband (Kt) | 2016
Band 47
Fester Einband | 2013
Band 48
Fester Einband | 2014
Band 48
Kartonierter Einband (Kt) | 2016
Band 5
Kartonierter Einband (Kt) | 1999
Band 6
Kartonierter Einband (Kt) | 1999
Band 7
Kartonierter Einband (Kt) | 1999
Band 8
Kartonierter Einband (Kt) | 2000
Band 9
Kartonierter Einband (Kt) | 2000